Jak zdrowo schudnąć ? Złote zasady diety redukcyjnej

Udostępnij:

Odchudzanie w kilku krokach to jedna z 5 podstawowych zasad odchudzania zwanych 5U. Te złote metody skutecznie przyczynią się do redukcji masy ciała i poprawy samopoczucia.

Żadna dieta nie jest tak skuteczna jak realizacja zaleceń zdrowego żywienia, która wraz z ograniczeniem ilości przyjmowanego pożywienia jest jednym z podstawowych standardów przynoszących efekty w postaci ubytku masy ciała. 

  1. Urozmaicenie - Codzienne menu powinno być komponowane przy użyciu produktów z każdej z grup zawartej w Piramidzie Zdrowego Żywienia. Dzięki temu zapewnimy organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Posiłki powinny być jak najbardziej urozmaicone i składać się z różnorodnych, nieprzetworzonych składników. Podstawą każdego posiłku powinny być warzywa i owoce. Ważne jest również uwzględnienie pełnoziarnistych produktów zbożowych, niskotłuszczowych produktów mlecznych oraz odpowiedniej ilości białka z mięsa, ryb i jaj lub roślin strączkowych.
  2. Umiarkowanie - W trakcie odchudzania liczy się także rozmiar porcji, którą nakładamy na talerz. Powinny one być nieco mniejsze od tych, które spożywaliśmy wcześniej. Jedyne czego nie musimy ograniczać to tak naprawdę - warzywa.

    zdrowa dieta odchudzająca
     
  3. Uregulowanie posiłków - W ciągu dnia należy spożywać regularnie 4-5 posiłków. Śniadanie powinno być zjedzone niezwłocznie po przebudzeniu, a kolację najlepiej jeść co najmniej 2-3 godziny przed snem. Nieregularne żywienie sprzyja spowolnieniu podstawowej przemiany materii i odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Osoby, które jadają nieregularnie częściej sięgają też po słodycze oraz miewają napady „wilczego głodu”.
  4. Unikanie - Z codziennej diety należy wykluczyć produkty, które sprzyjają nabieraniu dodatkowych kilogramów, a tym samym zaburzają proces odchudzania. Do produktów, których należy unikać należą te o wysokiej zawartości cukrów prostych jak napoje i słodycze, a także te o wysokiej zawartości tłuszczy i soli. Z tego powodu trzeba zrezygnować z większości dań typu fast food, gdyż większość z nich jest tylko pustą bombą kaloryczną, która nie oferuje zbyt wielu wartości odżywczych dla organizmu. 
  5. Uprawianie - Bez aktywności fizycznej, żadna kuracja odchudzająca nie ma szans na realizację. Poleca się codziennie przez minimum 60 minut uprawiać sport o umiarkowanym natężeniu (szybki spacer, jazda na rowerze pływanie) lub co najmniej 30 minut intensywnego aerobiku. Rodzaj aktywności fizycznej powinien być dobrany do preferencji i zdrowia odchudzającego się. Sport to zdrowie, a każde zwiększenie poziomu aktywności fizycznej jest korzystne przy redukcji masy ciała.

Socialmedia

Warte uwagi

Śniadanie - ważny posiłek dziecka

Śniadanie to jeden z istotniejszych posiłków w ciągu dnia. To zastrzyk energii do działania na wiele godzin. Od śniadania w dużej mierze uzależniony jest prawidłowy rozwój dziecka czy...