Jak zdrowo schudnąć ? Złote zasady diety redukcyjnej

Udostępnij:

Odchudzanie w kilku krokach to jedna z 5 podstawowych zasad odchudzania zwanych 5U. Te złote metody skutecznie przyczynią się do redukcji masy ciała i poprawy samopoczucia.

Żadna dieta nie jest tak skuteczna jak realizacja zaleceń zdrowego żywienia, która wraz z ograniczeniem ilości przyjmowanego pożywienia jest jednym z podstawowych standardów przynoszących efekty w postaci ubytku masy ciała. 

  1. Urozmaicenie - Codzienne menu powinno być komponowane przy użyciu produktów z każdej z grup zawartej w Piramidzie Zdrowego Żywienia. Dzięki temu zapewnimy organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Posiłki powinny być jak najbardziej urozmaicone i składać się z różnorodnych, nieprzetworzonych składników. Podstawą każdego posiłku powinny być warzywa i owoce. Ważne jest również uwzględnienie pełnoziarnistych produktów zbożowych, niskotłuszczowych produktów mlecznych oraz odpowiedniej ilości białka z mięsa, ryb i jaj lub roślin strączkowych.
  2. Umiarkowanie - W trakcie odchudzania liczy się także rozmiar porcji, którą nakładamy na talerz. Powinny one być nieco mniejsze od tych, które spożywaliśmy wcześniej. Jedyne czego nie musimy ograniczać to tak naprawdę - warzywa.

    zdrowa dieta odchudzająca
     
  3. Uregulowanie posiłków - W ciągu dnia należy spożywać regularnie 4-5 posiłków. Śniadanie powinno być zjedzone niezwłocznie po przebudzeniu, a kolację najlepiej jeść co najmniej 2-3 godziny przed snem. Nieregularne żywienie sprzyja spowolnieniu podstawowej przemiany materii i odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Osoby, które jadają nieregularnie częściej sięgają też po słodycze oraz miewają napady „wilczego głodu”.
  4. Unikanie - Z codziennej diety należy wykluczyć produkty, które sprzyjają nabieraniu dodatkowych kilogramów, a tym samym zaburzają proces odchudzania. Do produktów, których należy unikać należą te o wysokiej zawartości cukrów prostych jak napoje i słodycze, a także te o wysokiej zawartości tłuszczy i soli. Z tego powodu trzeba zrezygnować z większości dań typu fast food, gdyż większość z nich jest tylko pustą bombą kaloryczną, która nie oferuje zbyt wielu wartości odżywczych dla organizmu. 
  5. Uprawianie - Bez aktywności fizycznej, żadna kuracja odchudzająca nie ma szans na realizację. Poleca się codziennie przez minimum 60 minut uprawiać sport o umiarkowanym natężeniu (szybki spacer, jazda na rowerze pływanie) lub co najmniej 30 minut intensywnego aerobiku. Rodzaj aktywności fizycznej powinien być dobrany do preferencji i zdrowia odchudzającego się. Sport to zdrowie, a każde zwiększenie poziomu aktywności fizycznej jest korzystne przy redukcji masy ciała.

Ambroży fusion

opis autora

Socialmedia

Warte uwagi

Nać pietruszki - małe warzywo, mnóstwo...

Dziś pod lupę bierzemy warzywo, które znane jest wszystkim i bardzo często gości w kuchni. Zaliczana do grona superfoods, posiadająca mnóstwo cennych właściwości oraz składników...

Nagłówek html

Lorem ipsum dolor sit amet consectetuer adi ising elit sed diam nonummy nibh euismodti ncidunt utlaoreet dolore magna aliquam er autem vel eum iriure dolor ind .